luni, 21 iulie 2008

Puntea Romaniei cu Ucraina

Dupa redeschiderea Podului Istoric care face legatura intre Romania si Ucraina_m-am dus si eu acasa...dupa oproape 4 luni de zile. In sfarsit nu mai trebuia sa ma duc pe la Cernauti sau Halmeu. In drumul meu spre casa, pasind pe podul de lemn, ma cuprindea un sentiment...ciudat si placut in acelasi timp. De fapt, pana sa pasesc pe pod_m-am simtit intr-un fel acasa...
Podul este frumos, curat de aceasta data, cu steguletele Romaniei si Ucrainei_ce sa mai zic, ma bucur foarte mult ca acest pod a fost redeschis.
Parca se trece mai civilizat, in unele zile...
Indreptandu-ne spre pod, eu si inca un prieten, am vazut coada luunga de biciclisti care asteptau sa treaca si ei granit cu Ucraina. Noi, fiind studenti, ne-am gandit ca nu ar trebui sa ne simtim oblogati sa stam la coada biciclistilor, asa ca a trecut pe langa ei si am rugat un functionar al Politiei de Frontiera sa ne dea voie sa trecem in fata. Din spate se auzeau deja nemultumiri, toti se uitau lung la noi de ce "ne bagam in fata". O doamna cu bicicleta s-a trezit ca trebuie sa actioneze si ea si a zis in rusa: "Nazad, nazad", a vazut ca nu reactionam in niciun fel si a tipat si in romana: "Inapoi, inapoi!". Atunci am intrebat-o: "Doamna, de cate ori pe zi treceti frontiera?" "O data", mi-a raspuns ea. 'Dar de cate ori pe saptamana", am intrebat-o eu. "De 7!", a spus femeia raspicat. Astfel, am incercat eu sa-i explic ca trec pe acolo doar de cateva ori pe an, nu ca ea, in fiecare zi, cu tigari. Dar...ce folos, au tipat toti in continuare si, vazandu-ne pasapoartele, au inceput strige: "Apai da, daca sunt rusi ii lasati". Urat din partea lor si jignitor, fiindca le-am explicat ca suntem romani de dincolo de Tisa.
Sper sa se civilizeze lumea cat de cat, cu timpul, mai ales traficantii de tigari care vin cate de 10 ori pana la jumatatea podului si preiau cartusul de tigari pentru a-l vinde la Sighet. Oare de ce nu sunt sanctionati pentru asta?Unde sunt camerele de luat vederi despre care se tot vorbea ca vor fi instalate?!

Niciun comentariu: