sâmbătă, 24 noiembrie 2007

Amintiri


"De ce ai ales să vii în România? De ce nu ai ales să faci o facultate în Ucraina?", sunt întrebările "de bază" care îmi sunt puse atunci când fac cunoştinţă cu o persoană.

Joi, făcând cunoştinţă cu doi domni, bineînţeles că au urmat întrebările de mai sus. Recunosc că aceştia au fost foarte simpatici chiar de la început. Povestindu-le despre noi, maramureşenii, mi-am dat seama că sunt nişte oameni foarte bine documentaţi, ştiu foarte multe lucruri despre toate zonele ţării şi mai ales despre viaţa românilor de pretutindeni.

Dar hai să revin la subiect şi să încerc să răspund întrebărilor de mai sus.
Eram mic, nu ştiu dacă aveam 9 ani. Treceam de foarte multe ori prin Slatina şi îmi plăcea enorm de mult să văd, seara, de partea cealaltă a Tisei, Sighetul iluminat, acest oraş care părea a fi un mic Paris pentru mine la acea vreme. Îi tot întrebam pe ai mei, ce este dincolo de apă... Ei mi-au spus că acolo este România, iar eu nu înţelegeam, de ce, fiind români, aveam nevoie de diferite acte pentru a trece graniţa. Cu timpul, părinţii au început să mă ia cu ei în micul business, adică, căram în spate câte un "ghiozdan" cu ţigări, cafea... Doar aşa mai vedeam România. Îmi aduc aminte că stăteam la coadă ore în şir pentru a trece vama. La acea vreme toţi "vizitau" România doar pentru a-şi câştiga existenţa. Eu însă, mă bucuram de fiecare dată că părinţii mă iau cu ei în "micul Paris". Ţin să menţionez că Sighetul este frumos şi astăzi.

Cam de atunci am început eu să-mi doresc să vin mai des în Romania, şi cu timpul, fiind student la Bucureşti, mi-am dat seama că mă simt bine aici, cu toate că dorul de CASĂ este foarte mare. Viitorul este în faţă şi aşteaptă să-l modelez. Îmi aduc aminte că la intrarea în anul pregătitor, ni s-a spus: "Cum vă veţi aşterne, aşa veţi şi dormi"... Deci, viitorul este în mâinile noastre!

Un comentariu:

CresceNet spunea...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.